Nov 28, 2008

Dag 97: Sneeuw?

23 november

Om half negen nederlandse tijd (ongeveer 5 uurtjes slaap) doe ik mijn ogen weer open en zet men ongeveer direct ontbijt voor mijn neus. Prima. Lekker. Heb wel trek.
Hierna gaat het snel en al snel zie ik allemaal teksten (reclame voor bijvoobeeld fleurop) in de sneeuw staan. Welcome back to Europe... we landen binnen enkele minuten zonder enige hobbels op Zurich.

Hier wandel ik zonder problemen van de ene vleugel naar de andere en na het laten zien van mijn sifones bij de douane (die vond ze heel erg mooi) mag ik verder wandelen en hoor ik voor het eerst sinds tijden heel veel Nederlands om mij heen. Pfff... ik geloof dat ik echt weer bijna terug ben. Wel even een brok in mijn keel. Dit valt best wel tegen.

Die brok wordt niet heel veel kleiner als een voor een kwart gevuld vliegtuig touch down op Schiphol doet. Niet alleen een kleine sneeuwstorm zorgt voor wat ik-wil-nu-direct-weer-terug-gevoelens. Het leven was toch eigenlijkwel bijzonder relaxt.
Lang heb ik niet de tijd om hier over na te denken, want na wat wachttijd bij de bagageband mag ik mijn bagage van de band halen en door de deuren om mijn ouders (20 minuten geland vanuit Malaga) en zus gedag te zeggen met drie zoenen (even wennen, want ik hield er na eentje al weer mee op).

Hierna weer terug naar mijn huisje om even wat koffie te drinken om mij vervolgens alleen te laten met mijn gewenningsproces. De reis is voorbij. Nu weer wennen en weer vooruitkijken naar de tripjes die komend jaar voorbij gaan komen. Om te beginnen Erfurt... Ik ben er nu al klaar voor!
Maar ook werk. Ik ben benieuwd wat mijn nieuwe baan gaat brengen. Kom maar op met het Nederlandse leventje!

No comments: