Apr 27, 2005

Afscheid- Geert Kuiper

De liefde is voorbij,
geen Olympische droom met mij.
Deze gouden combinatie
kreeg niet meer de gratie.
Het is zo vreemd, zo gek.
Ik ben een visser zonder stek.
Die tennist zonder net,
pingpongt zonder bat,
voetbalt zonder doel.
Wat een raar gevoel!

De liefde is voorbij,
een nieuwe paap aan jullie zij
En ook voor mij een nieuwe tijd.
Dank voor de betrokkenheid.
Zo is gister al weer ver verleden,
is iedereen meer dan tevreden
Het is achter ons gelaten, klaar!
Alles in de versnipperaar.

De liefde is voorbij.
Het is al bijna Mei.
Turijn Veel Medailles, trapt af.
Mijn leus, hoe maf.
Ik blijf erachter staan
als jullie die kant op gaan

De liefde is voorbij,
geen oogst uit deze wei.
Wel de warmte van mijn hart
als jullie weg zijn van de start.
De liefde is voorbij.
Zo werkt de schaatserij!

Geert Kuiper,
april 26 april 2005

3 comments:

Anonymous said...

Wat kan Geert toch ook leuk/mooi schrijven. Ik las gister toevallig op de TVM site dat stukje uit t AD over dat zn ontslag m nogal verrast had. Vond t eerdere persbericht van TVM ook echt nietszeggender dan nietszeggend. Vraag me trouwens af of t slim is om een jaar voor de Spelen een andere coach te nemen, terwijl t toch niet zo beroerd ging met de heren sprintschaatsers. T zal wel. We zullen zien. T zal dan iig niet aan Geert hebben gelegen.

Liselotte said...

ik vind het ook ongelovelijk stom. Maar het is verbazingwekkend hoeveel mensen er eigenlijk nog verandert zijn. Ook Barbara de Loor is overgestapt. Maar idd, hij schreef ook altijd erg leuk. Nu maar hopen dat ie het bij het marathonschatsen leuk krijgt en ik ben benieuwd naar de resultaten van VanVelde en Beorn komend seizoen.

Anna said...

Leuk gedicht. Ik vind het echt sneu voor hem. Rare actie van TVM. Hij deed het hartstikke goed, met name bij Beorn was dat te zien... Als het nu mis gaat met Beorn en Gerard is dat eigen schuld. Hoewel Poltavets natuurlijk wel een goeie coach is. Maar voor Jan Bos vind ik het ook weer sneu. Hij was net weer terug van weggeweest.
Van Barbara had ik het wel verwacht. Die zat ook met sponsor gedoe enzo. En ze blijft geloof ik wel nog regelmatig met Anni trainen. Dat lijkt me verstandig.