Apr 19, 2005

Een drukke zaterdag....

Het is al weer even geleden, maar ik heb nog niet de tijd genomen om het even uit te typen. Dus bij deze, een relatief drukke zaterdag.
Zoals ongeveer elke week rolde ik meer slapend dan wakker mijn bed uit om mij klaar te maken voor het zwemmen. Snel even wat eten, wat oefeningen zodat mijn lichaam al wat wakkerder is en dan om kwart over zeven vanaf het balkon naar buiten kijken om San er al aan te zien komen. Gelukkig was het net als vorige week lekker rustig, dus er kon lekker doorgezwommen worden. Na de nodige baantjes weer lekker de stoomcabine in. Dat blijft toch het meest geweldige deel. Vervolgens nog even onder de koude douche en vervolgens naspoelen onder de warme. De koude is misschien niet meer zo erg als de eerste keer, maar het blijft koud.

Weer thuis even wat extra’s gegeten, wat koffie gedronken en vervolgens de stad ingegaan. Ik had een leuke jurk bij esprit gezien en daar wilde ik even naar kijken, maar eerst gingen we even langs Le Ballon. Echt een geweldige winkel. Als ik toch wat meer geld had zou ik daar toch wel meer dingen wegtrekken. Maar ja. San zag een leuk leren (rood) jasje (ik heb dezelfde in bruin) en ik een jurk. Ik ben nl op zoek naar een tweetal jurkjes; ik ga er deze zomer aan geloven. Voor de zekerheid de jurk even laten achterhangen, ik wilde eerst nog even verder kijken. Dat verder kijken werd een grote frustratie. Die leuke jurk bij Esprit was er alleen nog in L en XL en dat is echt te groot…Deze zaterdagavond zou ons Japans cq Chinees kookavondje worden (we hadden tenslotte niets voor niets de kookcursus gevolgd) en het shoppen werd dus afgesloten bij de toko. De toko blijft grappig om rond te lopen, maar na een tijdje rondlopen werden we het ook wel zat, we konden nl niet alles vinden. Vragen bij de kassa hadden we ondertussen ook al geen zin meer in; plannen omgooien dus. Snel wat DimSum hapjes uit het vriesgedeelte gehaald, een potje met curry uit een ander deel en alle soorten soja en azijn weer terug zetten (ook de Sake) Vervolgens nog wat andere dingetjes uit de rekken getrokken (bv woksausjes en noodles) en vervolgens via Le Ballon (jaja, mijn eerste jurk is een feit) naar huis. San ging vervolgens weg en ik ben na de bieb een bezoekje gebracht te hebben met een boek in het handje op de bank in slaap gedommeld. Om iets voor half vier mocht ik mijn opwachting weer maken. AL snel werden wat vragen opg om en film op te pikken en naar San te gaan om te koken.

Het koken ging goed en snel. Na de dimsum zaten we eigenlijk al vol, maar natuurlijk hebben we de rest nog wel gemaakt en gegeten en on top of that ook nog een toetje…. De volgende keer vragen we als eerste bij de ingang van de toko waar alles staat, want ik wil die soep en die speciale tofudressing nog wel een keer maken.
De film was trouwens erg goed, Collateral, met Tom Cruise. Helemaal geweldig. Misschien ben ik wel de laatste die hem gezien heeft, maar als je hem nog niet gezien hebt, huren die boel!
Hierna ben ik weer op het fietsje gestapt naar mijn eigen stulpje om me voor te bereiden op zondagochtend…Skaten op de woonboulevard waar de vlaggen strak zullen stan…maar dat wist ik toen nog niet…….

No comments: