Jun 5, 2005

Vrijdag

Vandaag, vrijdag, ging ik bij een huisje kijken in Amsterdam Noord, aan het IJ. AMsterdam Noord heeft een grote charme en dat is het pontje waarmee je over het water gaat. Terwijl ik op dat pontje hing, zag ik al een zwarte lucht aankomen en stak de wind vrij plotseling op. Lang het water liep ik naar de flats waar ik met een stel andere mensen zou gaan kijken. In een wandeling van 5 minuten werden de flats steeds groezeliger en toen ik bij de betreffende flat kwam kon ik wel hard wegrennen. Niet te geloven dat deze straat in 1999 nog straat van het jaar was. Eenmaal in het trappenhuis was het onker, de verlichting deed het niet, op de galerij, niet overdekt maar dat is niet heel erg, lagen stoeptegels schots en scheef en lagen overal vuilniszakken. In het appartement werd de schok voor alle kijkers compleet.... de ramen waren provisorisch verbouwd...en moesten er waarschijnlijk eerst uit om ze weer open en vervolgens weer normaal dicht te kunnen krijgen, de keuken was er nog een van toen het gebouw gebouwd werd (1985) en was toen waarschijnlijk het meest eenvoudigste wat er was, de muren zaten vol gaten en het leek of je met een trap door de muur heen zou kunnen. Binnen 15 minuten stond iedereen gruwelend weer buiten. Ik geloof niet dat iemand dat appartement wilde gaan kopen. We hadden allemaal namelijk het idee dat het beter afgebroken worden, want ALS je het nu al wilde kopen, dan kon het waarschijnljik als nog over 5 jaar maar beter met de grond gelijk gemaakt worden.
Op naar het volgende huis dan maar......
Morgen meer over zaterdag, Nederland-Roemenie en tennis.....

No comments: