Jun 6, 2005

Zaterdag

Als eerste nog even een korte terugblik op gisteren. Iedereen die As the world Turns enigszins volgt weet dat er een karakter Simon in voorkomt/kwam. Ik zat er wel een beetje van te balen dat die verdwijnt of eigenlijk al is verdwenen, dus des te fijner was het te zien dat ie nu als een heel ander karakter in LAX speelt. En dat voor op de vrijdag avond. Ik weet een vervelend uitzicht als ik de week afsluit. Dan nu naar zaterdag.

Vanmorgen niet gezwommen. San kon niet door een ontsteking aan onder andere de armen en ik had eigenlijk helemaal geen zin om mijn bed zo vroeg uit te stappen. Wel redelijk vroeg wat huishoudelijke dingen ondernomen. Ik ken mezelf onderhand; de rest van het weekend heb ik er geen zin in en dan moet ik alles op maandag doen. Nu hoef ik alleen nog maar op maandag even een stofzuiger door het huis te halen, een klein afwasje te doen en wat rekeningen weg te werken. Bij de acupuncturist ging het allemaal wel lekker. Heb de laatste tijd weer behoorlijk last van maagzuur gehad, en blijkbaar moest er nu wat rigoureus gedaan geworden en kreeg ik de naalden onder andere in mijn oor. Ongeveer meteen had ik het gevoel alsof ik moest slapen, en dat is eigenlijk de gehele dag gebleven. Meteen na thuiskomst heb ik twee bakken koffie achterover gegooid, maar veel mocht het niet baten. Vervolgens bij San nog kopje fris gedronken en eens even gekeken voor een dagje Sauna en beautycenter. We hebben besloten om eind juni dagje in het Nijmeegse beautygebeuren te gaan hangen. Rest van de dag lekker rustig aangedaan.

Tijdens de vrouwenfinale van Roland Garos ergens bij 5-1 in slaap gedommeld en weer wakker geworden net na de laatste slag en voor de huldiging. Volgens mij weinig gemist. Wel jammer dat Pierce verloren heeft, ik had het haar wel gegund.

Om mijn kennis van het Nederlandse voetbal weer een beetje op te krikken en om te kijken wat de bondscoach allemaal uitspookt, heb ik Nederland - RoemeniĆ« gekeken. Het zag er allemaal solide uit. Had niet echt de indruk dat we zoveel ruimte voor een Kalou hebben. We hebben genoeg eigen talent in huis. Misschien niet directe uitblinkers, maar het loopt, en daar gaat het om. Mooie moves maken het spel niet altijd beter. Maar laat ik bij het begin beginnen. Wat een verkrachting van het Nederlandse volkslied. Ik ben blij dat het stadion vol voetbalfans zat die lekker konden meezingen. Toen leek het nog wat. Tijdens het volkslied meteen even de Rough Guide ArgentiniĆ« er bij gepakt en papier, een drankje en wat borrelnootjes en ik was klaar voor een avondje kijken en lezen (daar hebben we twee ogen voor). De wedstrijd had alles in zich om spannend te worden. RoemeniĆ« moest winnen om verder te kunnen, maar Van Basten kon de tien ongeslagen op een rij halen. En daarbij nog een aantal spelers aan beide kanten die graag hun beste staaltjes wilde laten zien.Het begon meteen met wat acties tussen Van Nistelrooy en Chivu (waar ik nog steeds fan van ben en waarvan ik had gewild dat ie nog steeds bij Ajax speelde). In de 25ste minuut een kans van Roemeense kant (ik geloof Mutu) en in de counter, na een megavoorzet van Kuyt, een doelpunt van Robben. In de dertigste minuut geeft Robben een megavoorzet aan Van Nistelrooy, maar hij had beter zelf een poging kunnen wagen want de Roemeense verdedigers waren alweer op hun plaats. De tweede helft begon lekker, want in de 46ste minuut scoorde Kuyt. Een welverdiend doelpunt. In de 50ste minuut gaat vervolgens Van Bommel eruit en komt Nigel de Jong erin. Rafael van der Vaart heeft ondertussen al geel opgelopen en kan volgende wedstrijd tegen Finland niet van de partij zijn. In de 63ste minuut gaat dan ook eindelijk Van Nistelrooy eruit (ik vind het echt wel een goede voetballer, maar hij moet wel steeds vaker echt een gelukkige wedstrijd hebben wil ie scoren) en Van Persie erin. Daar was ik echt benieuwd naar, want ik hoorde dat hij een lekkere oefenwedstrijd had gespeeld. Dat zag ik niet echt terug in het spel, vooral niet nadat ie DE kans in de wedstrijd had gemist (72ste minuut). Als allerlaatst wordt vervolgens Van der vaart gewisseld voor Madura. Al met al een niet onaardige wedstrijd, met als uitblinkers Kuyt en Robben. Dan nog even wat “vrouwelijke”opmerkingen….. Een berg van de oranje spelers mogen wel eens rap naar de kapper en het tenue van de Roemenen vond ik uitermate hip (moest het tshirt wel in het broekje blijven, anders vond ik dat rood aan de achterkant beetje vaag. Misschien een beetje meer een clubtenue dan een landentenue, maar dat mocht de verrukking niet drukken. En nu op naar zondag.

1 comment:

Anna said...

Oh! Ik heb helemaal niet op de outfits van de Roemenen gelet! Wat is er mis met me...
Ik vond Van Persie wel redelijk goed. Natuurlijk had die ene bal erin gemoeten. Maar zijn overige passes waren allemaal wel verstandig vond ik. In ieder geval beter dan Van Nistelrooij!
Finland wordt vast nog pittig. Waarom vBasten Ooijer naar huis heeft gestuurd ben ik nog even benieuwd naar. Zeker omdat Lucius ook beetje geblesseerd is. Ooijer heeft toch veel meer ervaring dan bv Vlaar en is ook stabieler dan de soms slordige Heitinga. We zullen het gaan zien...