Aug 25, 2005

Godenzonen komen onder Blind terug op aarde


Tien jaar geleden hield hij de mooiste beker in clubvoetballand omhoog, nu mag hij zijn team naar de tweede ronde van dit festijn zien te leiden. In zijn voetbaltijd waren de voetballers van Ajax terecht godenzonen. Ruim elf spelers die zich tot de beste van de wereld mochten rekenen. Een elftal dat 90 procent van de tijd een genot was om naar te kijken. De glorie verging en toch bleven de gevallen godenzonen zich als verheven godenzonen gedragen. Onder Koeman bleek al dat dit echt niet meer kon. Mido werd er uit gekickt en ook met Zlatan zijn er harde worden gevallen. Toch kon niet voorkomen worden dat spelers als De Ridder, Van der Vaart en Sneijder tot nieuwe Godenzonen gekroond werden. En zich hier (soms)ook naar gingen gedragen. Onder Blind komt Sneijder weer op aarde en krijgt de kans om een godenzoon te worden zoals die in de glorietijden van Blind werden beschreven.

3 comments:

Anna said...

Erg fijn dat ze gisteren hebben gewonnen. 1e helft was niet denderend, maar 2e maakte veel goed. Met name de prachtige doelpunten van Sneijder. Ik hou altijd wel van schoten van een afstandje. Ik heb niet een vaste club waar ik voor ben, maar tis altijd leuk als Ajax wint en zeker in Europees voetbal
Dat woord 'godenzonen' staat me alleen totaal niet aan. Daarom was ik Ajax op den duur erg zat. Ze werden allemaal zo opgehemeld. Natuurlijk, het was ook een geweldig team. En ik vond het ook heel leuk om ze te zien spelen. Het was voor mij blijkbaar gewoon dat woord 'godenzonen' dat me deed afhaken. Het is me iets TE, het blijven gewoon voetballers hoor. Godenzonen, nee die titel verdient voor mij niemand. (Tsja... waar je over kunt zeiken he.. een woord..)

Liselotte said...

ach, ik moet wel lachen om dat godenzonen (de zonen van Ajax) maar ze moeten dan natuurlijk wel top spelen....en het zou meer een grapje moeten zijn, het moet hun geen groot ego bezorgen....de spelers van Ajax zijn godenzonen, de spelers van Feyenoord zijn hardewerkers (straatspelers ook wel geloof ik)en de rest van de bijnamen ken ik niet echt..... ach, ik heb het liever over Ajax, Feyenoord en over PSV maar in de krant stond een stukje over blind en godenzoon en aan de hand daarvan vond ik dit wel grappig om te schrijven.
hmmm, hetl ukt niet echt om iets zinnigs te schrijven, iets onder woorden brengen lukt ff neit helemaal lekker.

Ach, hoe ze ook heten, ze moeten gewoon winnen!

Liselotte said...

wat het eingelijk ook weergeeft is hoe de verschillende steden naar "hun" voetballers en naar zichzelf kijken. Amsterdammers stellen zich toch vaak boven anderen. Amsterdam is de leukste en beste stad van Nederland. Dat straalt Ajax ook wel een beetje uit (het is alleen jammer dat het op het veld niet echt te zien is)Rotterdammers plaatsen zich volgens mij wel redelijk aan de zijkant en vinden zichzelf harde werkers en de rest weet ik weer niet.... hoe zit dat eigenlijk met PSV, hebben die spelers ook een "bijnaam"?