Aug 18, 2005

Nederland Duitsland 2-2 (Robben scoorde twee keer sneller dan ooit)


Ik had een heel lijstje met commentaar, maar dat ben ik in de haast vanmorgen vergeten mee te nemen.....Nu dus maar even wat algemeen commentaar, morgen plaats ik nog wel even een berichtje met mijn verslagje van de wedstrijd. Of niet....

Ik was ergens verbaasd dat maduro werd opgesteld. Die jongen is nog ontzettend jong, heeft een superlang seizoen achter de rug en krijgt, met het oog op een mogelijk WK, ook nog een superlang seizoen. Het lijkt mij slimmer om hem voor dit soort wedstrijden, ze tellen toch niet mee voor het eindresultaat, te sparen, zodat ie tegen de tijd van het EK niet helemaal uitgeblust is. Want dan krijg je een beeld dat we tijdens het WK onder 21 ook zagen, de helft van de spelers waren na twee wedstrijden kapot....
Dan Bouma...Waarom zit een speler als Bouma bij het Nederlands elftal? Ik ben nog nooit onder de indruk vn hem geweest en gister viel het mij op dat ie af en toe weer opeens aan de kant werd gezet. En om heel eerlijk te zijn miste ik ook wel iemand als Edgar Davids. Die geeft toch net iets meer pit aan het elftal mee... Dan nog even Robben, Makaay en Van Nistelrooy. Robben speelde misschien wel zijn beste wedstrijd voor het Nederlands Elftal ooit, maar op het einde werd ie wel steeds blinder voor de rest van zijn teamleden. Een aantal keer ging ie voor eigen kansen, terwijl iemand anders beter stond. Het had zomaar net een goaltje meer voor NL kunnen zijn. Dan Makaay, aan het einde van de tweede helft liet makaay in mijn ogen eindelijk zien waarom ie in Duitsland zo geliefd is. Hij had een paar bijzonder lekkere acties achter elkaar. Subliem! En als laatste Van Nistelrooy...het lijkt wel of hij steeds geniepiger an het worden is, of ik doe er eindelijk mijn ogen voor open, maar wat kan die jongen vuil spelen als ie niet in kansrijke positie staat. En hij doet het vaak ook nog zo dat het niet echt opvalt..... Is het jullie trouwens ook opgevallen dat de Duitsers veel breder zijn. Het Nederlandse team kwam wat tenger over, terwijl een deel van de Duitsers wel bouwvakkers leken... De Duitsers zijn overigens naar mijn mening, als grote overwinnaar uit deze wedstrijd gekomen. Hun twee grootste talenten nog thuis en met 2-2 uit een uitwedstrijd naar huis gaan..En dan nog van de nummer 3 op de Fifa ranglijst. Ook vond ik dat een paar speerpunten weer lekker bezig waren bij de Duitsers (ook Ballack deed het niet heel fout en hij is nog steeds zeer fijn om naar te kijken), al waren er een aantal wel heel grof bezig... Nou dit voor nu over het Nederlands Elftal, misschien morgen nog een update op dit stukje met mijn wedstrijd per helft......
Ciao!
foto: www.knvb.nl

2 comments:

Anna said...

Joehoe, eindelijk weer voetbalverslagjes :-)
Dat Maduro in de basis werd gezet snap ik wel. Hij is toch een van de beste middenvelders en hij zal zeker voor het WK als basisspeler dienen. Zo'n bepalende speler dan niet opstellen is niet echt handig voor het oefenen. Ik vind ook wel dat ie wat rust verdiend, maar ja, dat gaat nou eenmaal niet.
Van Nistelrooy is inderdaad gemeen. En dan doet ie alsof ie de onschuld zelve is. Bah.
Bouma ben ik ook niet echt dol op. Hij maakt altijd van die rare blunders. Er zijn genoeg andere, degelijk en betrouwbaar spelende verdedigers. En anders maar beetje schuiven.
Ballack vind ik echt niks aan. Hij is zo gelikt mooi. Van dat haar dat hip hoort te zijn en zo'n kop die eigenlijk wel klopt maar daarom niks bijzonders heeft. Nee niet mijn type. Toch weer eens een verschillende smaak van ons dus!
De Duitsers speelden flut. Ze waren inderdaad de morele winnaar. Maar niet vanuit hun eigen kracht. Waarom hebben ze trouwens hun 2 talenten thuisgelaten? Ik denk niet dat dat anders doorslaggevend was geweest, maar dat weet je natuurlijk nooit...
Volgende wedstrijd is zeker tegen Tsjechie?

Liselotte said...

Die twee talenten waren thuisgelaten omdat die net aan het terugkomen zijn van een blessure... wel slim dus, aangezien dit ook weer niet zo'n belangrijke wedstrijd was.... En dat Maduro geen rust kan krijgen, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Nederland valt nu nog niet uit elkaar zonder hem...ik ben meer voor dat beleid dat men lang door kan spelen en niet spelers kapot spelen, en Maduro zoveel wedstrijden laten spelen in zijn eerste echte seizoen (vorig jaar heeft ie op zich niet zo heel veel gespeeld) met een WK voor de deur lijkt me niet echt handig. Hij zal het bij Ajax al zwaar zat krijgen. Sneijder speelde toch ook mee trouwens? ALs dat zo is heb ik die eigenliojk weinig gezien....