Sep 21, 2005

Davids weer in oranje tricot?

Het Nederlands elftal maakt zo te zien weer aardig wat veranderingen door. Voor komende interland zijn voorgeselecteerd (onder andere dan) Edgar Davids (ben wel fan van zijn vechterskwaliteiten. Als ik moet kiezen tussen echter Davids of doordouwer Vennegoor of Hesselink kies ik Davids) Emanuelson (deed het afgelopen jaar op het WK best lekker), Affellay (moet nog wat meer massa krijgen, maar lijkt me voor de toekomst een vaste oranjekracht) en Greene (van Feyenoord, nog nooit van gehoord, maar dat kan ook komen door selectief luisteren). Verder is Vlaar weer terug (ik vroeg me al af waar ie gebleven was).
Heitinga is deze keer niet opgeroepen, maari n mijn ogen is dat geheel geen ramp. Als je toch wat bij Ajax wilt weghalen, dan loopt daar wel iets beters dan Heitinga rond (Emanuelson bv)
Dit voor nu, later meer.

5 comments:

Anna said...

Mooi, geen Heitinga, die zal ik niet missen idd. Vlaar was tegen dat Russische clubje nog niet helemaal top, maar misschien wel beter dan Opdam iig en best goed om hem er alvast bij te zetten, net als Afellay. Ik ben altijd bang dat ie een blessure oploopt, omdat ie nog een beetje fragiel overkomt. Maar goed, Afellay is dus een middenvelder. Cocu is natuurlijk geschorst (joepie). Maar ik had 10x liever vBommel gezien ipv Davids, das ook een vechter. Ik mag die Davids echt niet. Ok dat heeft natuurlijk niks met z'n voetbalkwaliteiten te maken. Maar ik vind hem nooit zo spectaculair voetballen ook. Veel balverlies omdat ie maar blijft doorlopen. Ik hoop dan ook dat ie nog afvalt. Doe het maar lekker met de jonkies, dat komt heus wel eens goed na zo veel oefenen. Davids past niet in het team.
Die Green van Feyenoord heb ik 1 keer goed op gelet, toen maakte hij net toevallig veel blunders. Ik denk dat we voor hem in de plaats andere, betere verdedigers hebben. Ben niet zeker of het nou een centrum of rechtsback is, maar mogelijkheden te over om hem niet te hoeven opstellen. Emanuelson vind ik ook wel ok ja. Leuk dat er zo snel al veel doorstromen vanuit het WK junioren. Als het er natuurlijk maar niet te veel worden.

Anna said...

allejezus wat een verhaal....

Liselotte said...

hahahahahaha, maar over vlaar heb je zeker gelijk...Hoop dat ie zich weer hersteld. Het likt wel of Van Gaal geen goede invloed op hem heeft...Hij scheen voor de komst van Adriaanse ook een redlijk onzekere speler te zijn.... Cocu is trouwens wel geselecteerd, omdat ze niet weten voor hoeveel wedstrijden hij geschorst is. De logica hiervan mis ik ook een beetje....zal wel een soort logica zijn waar wij de ballen van snappen.

Anna said...

En ik ben er inmiddels achter gekomen dat vBommel ook in de voorlopige selectie komt. Afwachten wie vBasten tevreden wil stellen, Lis of Anna... of allebei...

PS: Castelen is ook geselecteerd, gruwel, pingelaar-balverliezer nummer 1 ter wereld...

Liselotte said...

ja, die Castelen heb ik maar ff geblocked. Maar ik verwacht dat vBommel eerder terugkomt, die is de groep al gewend....