Sep 7, 2005

Metroman

De bestuurder van de metro richting Amstelveen heft er deze week wel zin in. Gisteren stapte ik de metro in en toen begon ie al een babbeltje over dat we welkom waren en dat we van Amsterdam Centraal richting Amstelveen Westwijk gingen, maar vandaag was ie echt op dreef. Op de een of andere manier hebben de twee metro’s voor hem al twee dagen een vertraging en staat het dus zwart van de wachtende mensen. Als de metro binnenkomt sprint iedereen dan ook massaal de metro binnen. Vlak voor we weggaan roept hij dan om”deuren gaan sluiten” waarna ie vandaag begin met aftellen 4….3…2…1…pingpong deuren dicht. Waarna hij heel vrolijk begon te kleppen met welkom in deze overvolle metro van Amsterdam Centraal naar Amstelveen Westwijk, wij zullen stoppen op alle tussengelegen station. Ik wens u een prettige reis en vergeet bij het uitstappen uw spullen niet.
Kijk, an sich hoeft hij het van mij niet, maar sommige mensen reageerden een beetje morrig en dat is flauw. Wees blij dat er tenminste nog iemand blij is met een rondje om de kerk, gedeeltelijk onder de grond. Die man heeft ten slotte of plezier, of staat op de afgrond van een burn out/overspannenheid.

2 comments:

Anonymous said...

Ik heb ook wel es een jolige treinomroeper gehad. Valt gelij op maar ik vind t prima. Wees idd blij dat ie vrolijk en vriendelijk is. Maar goed, sommige mensen kunnen blijkbaar alleen maar mede chagrijnen verdragen

Anna said...

Best gezellig ja! Heeeeel soms als ik echt mega-chagrijnig ben, in een echte crisis zit, dan hoeft het voor mij ook niet zo nodig. Maar gelukkig komen deze momenten niet vaak voor.
Ik vind het erg leuk van die vent! ormaalgesproken zijn werknemers bij het OV altijd zelf zo zuur.
Ik dacht ineens, misschien is ie wel net vader/opa geworden of getrouwd of verliefd dat ie daarom zo leuk doet. Of hij is gewoon altijd zo, kan natuurlijk ook.