Sep 5, 2005

Shady on the move


Shady (aka Shitty) mocht er vandaag weer eens bij komen "zitten" Ben nu namelijk bij mijn ouders en ondanks dat officieel alle paarden het huis uit zijn, hebben we Shady (ooit als gezelschap voor Ikke erbij gekomen) nog wel. Shady is een apaloosa, maar dan zonder vlekjes en volgens mij nog geen meter hoog. Maar wel heel erg op mensen gericht. DUs als wij te lang in de tuin zitten zonder haar erbij te halen laat ze van zich horen. Ik "breek" dan altijd en haal haar erbij. ALs eerste gaat ze dan altijd alle appels af die van de appelboom zijn gevallen. Vervolgens snoeit ze de kantjes bij en daarna gaat ze ons lastig vallen. Vandaag was mijn zus aan de beurt. We hadden eerst spoorzoekertje gespeeld met druiven (die vond ze overigens snel) en dat was ze blijkbaar niet vergeten, want all of a sudden hoorde mijn zus wat geknapper naast zich. Shady had de voorraad druiven ontdekt, en was ze in rap tempo aan het opeten. Vervolgens ontdekte ze ook het leerboek van mijn zus. Die had daar wat pepermuntjes en wat drop in gelegd. Voordat ze het boek uit de tanden van Shady had kunnen redden waren die allemaal al handig tussen de multomap uitgepulkt. Daarna zijn de tassen, de waterflesjes, Zonnemelk, handdoeken en wij uitgebreidt getest. Na drie uur buik inhouden om Shady overal tussendoor, overheen en onderdoor te laten crossen was ze zo dik als een pad en moest ze weer terug naar haar eigen inloopstal/weiland. Daar is ze het nooit helemaal mee eens, dus dan moet je haar bijna wegdragen en begint ze ook nog zachtjes te hinneken....Beetje zielig vind ik dat altijd, maar ze is er in iedergeval altijd even gezellig bij geweest...

No comments: