Oct 4, 2005

Dutch update :dipje

For now a short update in Dutch...
Zoooo, dipje. In Cuba en Thailand dacht ik nog dat mijn maagproblemen lagen aan het eten, het roken of het warme weer, maar hier heb ik het ook weer. En niet zo{n klein beetje ook! Gister wel bij het familieeten gezeten (nou ja, alleen Tito en Maia (ik geloof dat ze zo heet, ik check dat later wel), de rest was gast), maar was doodziek en heb met moeite mijn yoghurtje weggegeten. Erna hebben we nog wel tot twaalf uur op de gang staan kletsen (eerst tito en ik en later met Tara erbij) over onder andere het politieke klimaat hier en nog wat dingen. Ik begreep mijn eerste Spaanse zin, of ik het zout wilde doorgeven. Vandaag heb ik laat les en dus lekker tijdje in mijn bed gelegen om te kijken of mijn maag beter werd. Niet echt. Alleen ontbeten, rest was of nar school, of naar het werk of lag nog te pitten. Nou ja laat, het was half negen. De huishoudhulp ging ook nog een heel gesprek met me aan. In het Spaans. Ik geloof dat ze sommige dingen wel tien keer moest herhalen voordat ik doorhad wat ze zei. En dan moest ik nog antwoorden. Nog lastiger. Maar ik geloof dat ik nu weet dat ze een dochter van 18 heeft die Louisa heet. Verder weet ik de naam van alle spullen die op tafel stonden en de helft van het fruit. Maar ik ben het meeste ook al wel weer kwijt.... Vermoeiend twee talen spreken ;-). Vandaag is het trouwens berekoud, maar 10 graden. Het weer kan hier echt op een dag springen. Het ene moment loop je in tshirt en het volgende moet je trui an trekken en niet veel later jas aandoen en paraplu op. Maar het kan half uur later ook weer lekker zijn.
Had nu wat foto{s willen posten, maar ben achter de verkeerde computer geplaatst. Morgen dus wat foto{s van het huis, mijn kamer en het polo.
Tot later!
PS: duim voor me dat het beter gaat met mijn maag, want zo is het niet echt leuk!

5 comments:

Anna said...

Oh das wel balen zeg van je maag. Maar als je het nu al hebt, zal het straks ook wel over zijn voor de rest van de vakantie, toch?! Dat hopen we maar.
Verder klinkt het allemaal erg grappig hoor. En je bent al goed geintegreerd hihi. Beetje jammer dat je maar met 3(?) in de klas zit. Wel erg gaaf dat je meteen al mee naar zo'n polo-wedstrijd kon!!
Nou, beterschap dan maar, en enjoy! x Anna

Anonymous said...

Hoihoi, rustig aan met die maag! En ik denken dat het in Nederland al koud werd, maar bij jou 10 graden, brrr! Nou, succes met de foto's, ik ben benieuwd!!

Liselotte said...

jaja, en morgen naar het voetbal.....la Boca!

Anonymous said...

Misschien moet maag toch ff acclimatiseren. Als dat idd maar niet te lang duurt. Veel plz bij het voetbal!

Liselotte said...

het gaat ondertussen al weer een stuk beter....mocht ook wel. maar aan vlees of ander warm voedsel moet ik om half tien echt niet denken....