Apr 4, 2006

Sabbatical?

Ik heb al enige tijd het idee dat ik er graag een paar maanden tussenuit wil. Eigenlijk al sinds het moment dat ik begon met afstuderen. Maar het lijkt of er altijd wel iets aan de hand is. Als je net afgestudeerd bent heb je geen geld en zodra je begint met werken, stop je daar niet zo maar mee. Je bent al blij met het feit dat je een baan hebt. En als je dan eenmaal een baan hebt dan koop je een huis en dan durf je er helemaal niet meer even tussenuit te knijpen, want wie zegt dat je meteen weer een baan vindt als je terug komt? Of dat als je met sabbatical mag dat je baan nog hetzelfde is als toen je op sabbatical ging? Iemand anders heeft tenslotte een aantal weken of maanden jouw toko gedraaid. Ik vond het na een maand al balen dat ik zoveel dingen gemist had. En sindsdien ben ik ook nooit meer helemaal lekker in mijn draai gekomen.
Maar ondertussen is dat vage gevoel een stemmetje geworden dat steeds luider gaat fluisteren. Soms begint het zelfs een geheel eigen leven en opent het een atlas om stiekem al een route uit te stippelen en om weg te dromen bij het idee om een aantal maanden heerlijk rond te zwerven en om alles te ontdekken in een heeel rustig tempo... De kans dat het gebeurt wordt natuurlijk ook steeds kleiner. maar het is zo eng om zekerheden op te geven, zeker als je een hypotheek hebt. Nou ja, ik heb nog even om er over na te denken, wie weet geeft Italiƫ mij nog wat mooie inzichten. In de meivakantie ga ik in elk geval boeken voor oktober/november en heel misschien boek ik dan wel voor een aantal maanden...... Of misschien wel helemaal niet om vervolgens vanaf november weg te gaan....Hmmm, zoveel mogelijkheden, zo weinig tijd...
Note: misschien wel een idee om niet in oktober/november op vakantie te gaan, maar even door te sparen tot september 2007 en dan lekker 3 maanden de hort op ga. Of 6 maanden. Al lijkt zes maanden mij wel erg lang... nou ja, ik weet het gewoon nog niet. Misschien wel de beste kans om echt goed Spaans te leren. Gewoon ergens een maandje wonen en dan even reizen en dan weer even ergens een maandje settelen en weer wat Spaans leren etc.

No comments: