Apr 21, 2006

Wine bar Metz (Genua update nr. 10)



Wijncafe Metz (vervolg zaterdag 15 april)

Rond achten was het weer tijd voor café Metz. We gaan nu meteen binnen zitten. Het is ondertussen al lang weer droog en er hangen wel wat mensen buiten, maar binnen lijkt ons toch fijner. Meteen komen de eigenaren langs gewandeld om te vragen welke wijn we willen drinken. We gaan maar voor dezelfde Siciliaan als gister. Die was tenslotte prima. We krijgen er weer allemaal hapjes bij, maar deze keer zit er iets bij wat ik ook al bij een aantal andere cafés had gezien en niet had kunnen geloven. Rauwe tuinbonen. Wat moet je daar nou mee? Het antwoordt volgt snel (in peuter Italiaans). Pellen en met het vlees opeten. En ik moet zeggen, het is lekker! Voordat we er aan beginnen ren ik terug naar de B&B (die om de hoek is) en haal mijn camera. Men begint weer over zondag en is zo enthousiast dat we niet durven te melden dat we er niet zijn. We hebben er nog wel even over nagedacht om de plannen om te gooien maar hebben uiteindelijk besloten dat niet te doen. En dus sluiten we na het tweede glas en nog een serie hapjes af met een royale fooi met Italiaans geschreven (peutertaal) berichtje en duiken we na het zetten van de wekker tevreden het bed in.

Voor wie Winecafe Metz in Imperia- Porto Mauritzio wil opzoeken, het is aan de Via Caducci, ik geloof nummer 105… Maar als je de weg afloopt kan het eigenlijk niet missen.

No comments: