Aug 2, 2006

Op weg naar een nieuwe turn in mijn loopbaan

Iets meer dan twee weken geleden had ik mijn eerste sollictatiegesprek sinds ruim twee jaar. En dan nog wel bij de bank waar ik graag terecht wil komen. Behoorlijk zenuwachtig dus. om het allemaal nog eens erger te maken, ik kreeg twee gesprekken achter elkaar. Ruim op tijd stond ik bij de beveiliging, die mij doorverwees naar de balie. Bij de balie geregistreerd en pasje gekregen en ik mocht even wachten tot ik werd opgehaald.
Eenmaal boven snel formulieren invullen, en daarna het eerste gesprek met twee medewerkers van de betreffende afdeling. Al snel ging het over wat ik de toekomst wilde doen, dus was even bang dat het allemaal niet zo goed uit de verf zou komen. Vervolgens had ik gesprek met iemand van P&O en het hoofd van de afdeling. Toen het gesprek begon was alleen het hoofd er en mocht ik even vertellen wie en wat ik was. Volgens mij heb ik dit wel goed gedaan, want daarna werden er niet heel veel vragen meer gesteld. Grootste struikelpunt was waarom ik dit wilde. Toch lastig als je in een keer een ommezwaai in je carriere wilt maken en dat even moet uitleggen....
Dit tweede gesprek zou eigenlijk ook een uur duren, maar al na 30 minuten stond ik al weer buiten.
Aan de ene kant voelde het goed, aan de andere kant twijfelde ik. Alleen al om het feit dat ik de eerste was en niet direct het profiel had. De gesprekken liepen wel lekker dus dat was een pluspunt.
Ik zou eind die week, begin de volgende week bericht horen over of ik het geworden was of niet. Na anderhalve week zelf even de telefoon gepakt, want ik had nog niets gehoord. Goede nieuws was, ik was nog niet afgewezen zoals twee anderen, slechte nieuws, ik was ook nog niet aangenomen. Stond op een reservelijst, en er zouden nog een aantal mensen uitgenodigd worden, want de vacature stond nog steeds vacant.
vandaag had ik het even niet meer, dacht dat het niets zou worden en dat ik mij maar weer eens moest gaan verdiepen in wat ik wilde. maar keeg net het telefoontje dat ik morgenmiddag langs mag komen om te bespreken wat ik voor salaris wil en of dat de deze bank zich daar in kan vinden. Spannend. Hopelijk morgen of overmorgen meer!

No comments: