Nov 27, 2006

Een heus fitness rooster

Enkele maanden geleden ben ik begonnen in de sportschool. Na een aantal lessen had ik ook een afspraak gemaakt met een fitness instructeur. Dat ging niet helemaal volgens plan en vervolgens heb ik dat programma twee of drie keer gedaan en minimaal drie weken geen stap zonder pijn in mijn knie kunnen zetten. Niet echt voor herhaling vatbaar en ik had het hele fitnessgebeuren aan de kant geschoven. Met lesjes kom je ook redelijk ver.
Maar nu wilde ik toch een beetje gewichten in het programma brengen, maar dan zonder te veel been/knie gedoe. Deze keer dus ook maar een afspraak gemaakt met een andere fitnessinstructeur (Levi) en vanmorgen om tien uur de sportschool ingewandeld.
Allereerst ff kort gesprekje over hoe en wat (inclusief nieuws dat ik het twee keer per week moet gaan doen, dat gaat niet echt lekker naast mijn twee a drie al bestaande lessen, dus moet er wat af en ik ga voor het dansen maar wat toevoegen). Daarnaast de zaal in. Allereerst naar het vloergedeelte voor wat been- en rugoefeningen met een bal ,daarna wat oefeningen voor de rus (wat zal ik straks een stevig torso hebben hahahahaha), niets voor de schouders want die waren ongelijk (ehm ja, stresserig typje, een kant is wat sterker ontwikkeld) en komen de volgende keer en het geheel werd afgesloten met twee triceps oefeningen (een met 5 kilo en een met 6,25 kilo en al snel stond mijn gehele lichaam te shaken...het is geloof ik niet al te goed gesteld met die triceps van mij :-) ) en wat buikoefeningen. Die laatste zijn nog niet heel ernstig. Mocht eerst op een bankje, maar dat ging te gemakkelijk, dus terug naar de vloer en hup nogmaals de sets (grrr) 15 keer gewoon en 15 keer met beentjes omhoog...rust en dan nog twee keer. Prima te doen. In de lessen doen we er meer, dus dat komt wel goed. En als ik het minimaal drie keer per week doe dan heb ik binnenkort een strak buikkie ... en dat zou voor de verandering ook wel weer eens fijn zijn!

No comments: