Feb 5, 2007

Op het terras in Zandvoort aan Zee

Gisteren moest ik redelijk vroeg m'n lekkere warme bedje uit, want ik had een druk programma... Allereerst op housewarming bij m'n broertje en z'n vriendin. Die wonen sinds een maandje in Den haag en natuurlijk moesten we het nieuwe stulpje bekijken. En het was erg leuk! Een beetje kleine slaapkamer en een beetje vage wc, maar een heelrijk grote woonkamer met een openhaard (ja, daar ben ik wel een beetje jaloers op, zo'n ding lijkt mij ook nog wel wat).
Nou was het zo dat ik geheel niet fit uit bed was gestapt, dus ik hoopte eigenlijk de rest van het programma te kunnen skippen, maar uiteindelijk is het daar niet van gekomen. Want het volgende onderdeel was een strandwandeling met familie. Verzamelplaats was station Zandvoort om drie uur. Maar om drie uur waren wij pas in de buurt van Schiphol omdat Ado Den Haag speelde en de halve stad was afgezet (god, blij in Amsterdam te wonen waar Aja het voor het zeggen heeft. Is toch veel minder chatoisch en geweldadig). Om vervolgens in de volgende file te belanden omdat we niet over de gewone weg naar Zandvoort mochten.... heel leuk alle rijke plaatsjes rondom Haarlem en zo gezien, maar uiteindelijk waren we dus 45 minuten te laat. Gelukkig niet de enige die zo te laat waren, want Floris was nog later. De rest stond al op het strand... maar op de een of andere manier ging ons dat net iets te ver. Dus we hebben een aantal passen op het strand gezet en hebben ons toen verplaatst naar het terras om daar lekker warme chocomelk met slagroom en tosti te eten (ik weet het, de meest ranzige combi, maar heel wat mensen volgde ... en trouwens, ze brachten toch eerst de choco en pas veel later de tosti). Was trouwens ongelofelijk lekker weer op het terras. Beetje onverwacht maar echt heerlijk in het zonnetje gezeten (met jas aan, sjaal om en later ook handschoenne aan, maar okay).
Aangezien we het station niet gepasseerd waren, hier geen mogelijkheid tot ontsnappen gehad. Ook hierna werd het lastig, want iedereen sprong in de auto om vervolgens naar Haarlem te karren om daar in de pizzaria neer te vallen om een lekker maaltje te eten (pizza, spaghetti (ik), maaltijdsalade, stoofpotje of lasagna). Dus maar iets gegeten. Rond een uurtje of acht heb ik toch echt afgezwaaid en ben ik samen met Gijs (broertje) en Michelle (vriendin van broertje) richting het station gewandeld en ben ik lekker op de trein naar 't Amsterdamse gestapt, waar ik om negen uur aankwam en lekker m'n bedje in kon duiken.
Helaas dus ook niets gezien van het schaatsen en dat is volgens mij erg jammer, want zo te zine heeft Wust goed geschaatst en hebben ook Fabris, Sven en Carl lekker rondjes lopen rijden en mijn nieuwste ontdekking Tobias Schneider was ook op de goede toer! Nou ja, volgende week maar voor de buis!

2 comments:

Anna said...

Hoorde ik gisteren niet iets van Ajax-fans opgepakt voor aanvang wedstrijd A-F? ;-)
Of hebben die Ado-ers ook weer vanalles geflikt maar komt dat niet meer in het nieuws..

Volgend weekend voor de TV? Ik hoop op een VIP-plaats ;-) Maar wordt iig erg spannend ja!

Liselotte said...

Nou ja, in Amsterdam heb ik er tenminste niets van gemerkt... in Den Haag was alles afgezet... we hebben eindeloos moeten omrijden, er was 4 km rondom het stadion alles afgezet en er waren bergen ME.... maar ik hoorde idd dat er wat ongeregeldheden waren... maar dit was dan ook een risico wedstrijd en geen wekeljks terugkerend iets (hoop ik )

En die VIPplekken heb ik opgegeven... ik reken op de tv...