Apr 30, 2007

Werken op Koninginnedag

Normaal gesproken vier ik Koninginnenacht redelijk uitbundig in Apeldoorn. Lekker stappen op een van de avonden dat iedereen in de stad hangt en er een groot feest van maakt.
Dit was dit jaar helaas niet mogelijk, want op Koninginnedag moest ik werken. Klinkt wellicht wat zielig, maar dat is het niet. Koninginnedag is namelijk meestal de dag dat ik een beetje tv kijk en lekker in de zon hang of het huis opruim. En even met vrienden afspreek, maar niet te lang, want vaak ben ik net een beetje te brak. En ik houd niet zo van grote mensenmassa's.
Dus vanmorgen, toen de zon strak aan de hemel stond aan een strak blauwe lucht en er een verkoelend windje waaide, sprong ik op de fiets, ontweek de eerste standjes en oranje mensen en ging naar het werk. Onderweg zag ik trams met vlaggetjes, heerlijk om aan van die kleine dingen te zien dat het toch een speciale dag is. Het viel niet mee om binnen te komen. Eerst moest ik aan de poort naam en reden voor aanbellen noemen (ehm, werken) en vervolgens bij de ingang nog een keer (hallo, ik stond vijf minuten geleden aan de poort). Binnen was ik de eerste, dus ik kon lekker mijn dingen pakken en aan de slag gaan. Niet lang daarna kwam de rest binnen en konden we echt van start gaan. Omdat dit natuurlijk een nationale dag is, is de rest van de wereld lekker bezig. Dus al snel waren Australie en Roemenie lekker op stoom. In de gaten die er waren ben ik informatie over iets waarvoor ik in een nieuw project zit gaan zoeken. Ik heb vrijdag een gesprek met mijn leidinggevende gehad en we hebben gesproken over mogelijkheden (uitdagingen) naast mijn huidige werk. Want het is heel lekker dat het werk bij het verlaten van de werkplek af is, maar het is ook niet leuk dat het werk na het verlaten van de werkplek af is. Nu mag ik deelnemen aan een project rondom de implementatie van een nieuw soort deal (nou ja, niet nieuw, maar in uitgebreidere vorm). Heel eng, want ik heb geen idee wat voor soort deals het zijn(qua inhoud), maar ook superspannend... weer een nieuwe uitdaging en die begint met het uitzoeken van heel veel informatie.
Tijdens de lunch lekker eten gehaald en daarna nog wat uurtjes doorgewerkt, info gezocht en naar voorbijvarende bootjes gekeken om vervolgens te besluiten dat de boot van Skyy vodka de meeste luidruchtige was en het vaakst voorbij is komen varen.
Aan het einde van de dag weer lekker naar huis gegaan (weer twee keer melden om te vragen of ik weer naar buiten mocht) en nog een uurtje van het zonnetje zitten genieten.... en nu weer achter de computer om nog wat meer info te vergaren!

1 comment:

Anna said...

Mooi, een nieuwe uitdaging! Hoop dat het bevalt. Ik hoor er nog wel over.