Aug 23, 2007

Plan de campagne Argentina

Zooo, de schrik is weer een beetje gezakt. Nu de zakelijke kant er van onder ogen komen en dat is dan meteen mijn vakantie. Want heel wild eindeloos gaan wandelen en dergelijke schijnt niet het beste idee te zijn.
Dus nu is het plan als volgt... (wat dus niet wil zeggen dat ik het zo volg, want een kleine kik van mijn long/lymfeklier en of voet en ik zit netjes in een stoel op het terras of in het eerste vliegtuig naar een strand in de buurt).
Dag 1 en 2: Vliegtuig en aankomst in Iguazu. Van de Braziliaanse kant naar de Argentijnse kant en inchecken bij Hostal del Guayra. Hier verblijf ik dan ook dag 3, 4 en 5. Deze dagen ga ik bijkomen van de jetlag, de stress en de watervallen bekijken.
Op dag 5 vertrek ik richting Posadas om mijn intrek te nemen in Hotel Libertador. ook dag 6 en 7 ben ik hier. Ik ga de Jesuit ruines bekijken en een beetje relaxen aan de rand van de rivier.
Op dag 8 vertrek ik naar een lodge in de wetlands, Carlos Pelligrini. Whatever happens, hier ga ik zeker heen! mer info hierover is te vinden op: http://www.ibera-argentina.com/english/irupe_lodge.php
Hier ga ik een korte wandeling maken, in een bootje de wetlands op om wat alligators te spoten (en hopelijk geen gele anaconda want dan pit ik niet meer) en een dagje paardrijden. Dan heb ik het wellicht gehad met de wetlands en vertrek ik op dag 11 weer.
Op dag elf vertrek ik naar Corrientes, waar ik verblijf in hotel Hostal del Rio en waar ik helemaal niets ga uitspoken en een beetje van het lome leven aan de rivier ga genieten.
Op dag 14 verlaat ik Corrientes om naar Jujuy te gaan. Hier verblijk ik naar alle waarschijnlijkheid in het volgende hostel: http://www.aparthotelcartago.todowebsalta.com.ar/
In Jujuy moet ik nog wel even regelen dat ik naar de Salinas Grandes en national parque Calilegua kan, maar dat komt ter plekke.
Dag 17 staat voor het vertrek naar tucuman. Hier verblijf ik in hotel Dallas ( www.dallashotel.com.ar) en ga ik hopelijk de bergen in... maar dat moet nog even geregeld worden (oh ja, ik had even wat andere dingen aan m'n hoofd)
Op dag 20 ga ik dan naar Buenos Aires. De laatste dagen verblijf ik dan in in een B&B (jaja, een andere dan de vorige keer). Om vervolgens weer naar Nederland te vliegen en daar nog 2 daagjes bij te komen voordat ik weer aan het werk ga.
Met een beetje geluk (en met wat hulp van verplichte rust) zal ik af en toe een kleine update sturen.
Dussss... nou ja, ik ben benieuwd in hoeverre de planning daar ook zo overeind blijft.....