Jan 27, 2008

Streaker met boxer actief tijdens Jumping Amsterdam

Mijn winterkijksport is natuurlijk mainly schaatsen, maar als er paardensport (mijn oude liefde) voorbij komt, blijf ik er toch even voor zitten. Zo kwam er zaterdag de kur op muziek voorbij met een enorme goede kur van Anky van Grunsven. Als je dat ziet gaat het toch wel weer kriebelen... wellicht volgend jaar maar weer richting de bankjes om te gaan kijken. Zelf weer gaan rijden... neee.... nog even niet. Wellicht als ik niet meer reislustig ben en meer gesetteld.
De springsport komt tegenwoordig wat vaker op tv, dus op zich weet ik wel weer wie de grotere kanshebbers zijn en wanneer ik er echt even voor moet gaan zitten....
Op een van die momenten dat ik er echt voor ga zitten gebeurt het onderstaande...

Het verschil met Schröder was miniem (38,08 om 38,25), het verschil in beloning iets groter: 21.250 euro tegen 17 mille. Dat de international uit Tubbergen zo ver kwam met Eurocommerce Monaco was opmerkelijk. Terwijl hij aanstuurde naar de derde hindernis draafde de "Vegan Streaker'' de piste in om bezwaar te maken tegen dierproeven, dierenleed, het eten van vlees en wat al niet.
Toen het ringpersoneel en te hulp geschoten bewakers de man bij zijn boxershort hadden en aan de politie overdroegen, had Schröder al een 'balk aan de broek' op een oxer. "Ik hoorde het publiek wel joelen en zag uit een ooghoek mensen rondrennen, maar ik begreep niet wat er aan de hand was. Pas toen ik zag dat de klok stilstond, dacht ik 'dan stop ik ook maar'. Ja, ik was wel een beetje kwaad. De belangrijkste proef van het toernooi. Waar is dat nou voor nodig?''
Schröder had in alle consternatie een fout gemaakt op de driesprong, maar die werd hem na ampel beraad niet aangerekend. Hij mocht zijn parcours vervolgen en kon zich bij de in totaal vijftien barrageklanten voegen. "Dat was nog lastig genoeg, want ik moest op die oxer bij de boarding beginnen. Je moet maar afwachten hoe je paard reageert op zoiets. Dit maak je nooit mee.''


Een streaker bij de paardensport (voorzover je daarvan kan spreken als je zo laf bent je boxer aan te houden, dat geeft ook weer te denken, hahahahaha) is wel het meest vage. Ik weet best dat er, vooral in het verleden, niet altijd netjes wordt getraind, maar het merendeel van deze topsporters staat onder zwaar toezicht en worden de paarden op fluweel gedragen. De normale mens die paarden houdt gaat vaak veel slechter met deze edelen dieren om. En als je echt een paardenliefhebber bent en voor de rechten van het paard strijdt, dan ren je niet het parkoers binnen als iemand aan het springen is. Stel dat het paard afgeleid zou zijn, mis zou zpringen en z'n been zou breken.... nou ja niet aan denken en maar vooral lachen dat die gek z'n broekje niet durfde uit te doen.....

bron tekst: www.sport.nl

No comments: