Feb 3, 2008

Twijfels over de te nemen route door Brazilie

Zoals ik al eerder heb geschreven vertrek ik over een paar maanden voor drie maanden naar Buenos Aires. Daar ligt het probleem ook niet zo. En ook niet de plekken die ik ga bezoeken als ik daar eenmaal ben. Maar de route die ik ga nemen om daar te komen is bijzonder lastig te maken!
Naar alle waarschijnlijkheid vlieg ik op Sao Paulo. Daar heb ik viavia een contact waar ik naar alle waarschijnlijkheid kan verblijven. Eerste vraag is dan natuurlijk, hoeveel dagen moet je voor die stad uittreken, ze is zo enorm. Een stad met zoveel miljoenen mensen en een enorm oppervlakte.....
Dan komt het volgende twijfelpunt... Rio de Janeiro... Zo dichtbij (zes uurtjes in een bus hangen) maar net zes uurtjes met de bus de verkeerde kant op .... Maar ja.... wanneer kom je nou weer zo dicht in de buurt van Rio (naast de laatste keer dat ik die kant op vloog en zes uur op het vliegveld hing) en hoeveel dagen moet je daar rondhangen?
Volgende punt... hoe vervolg ik mijn reis ... in ieder geval naar Curitiba waar de mooiste treinreis (Serra Verde Express ) van Zuid Amerika te maken is... maar stap ik aan het einde vande treinreis uit om te verblijven in een van de mooie dorpjes op de route (Morretes of Antonina), of vervolg ik mijn reis in een keer naar Paranagua. En blijf ik dan eerst nog even daar, of reis ik in een keer door. En mag je je backpack in die trein meenemen? En stop ik daarvoor nog bij het dorpje Paraty wat ook genoemd wordt als een prachtig plekje op aarde...
Reis ik vervolgens door Florionopolis om een vriendin te bezoeken. En blijf je dan maar een dagje? Pfffff wat een vragen. En dan ben ik nog niet in Buenos Aires... Vlieg ik vanaf hier in een keer door, of ga ik eerst naar de stad waarin de neonverlichting samen komt met de gaucho cultuur , Porto Alegre? En vlieg ik dan naar Buenos Aires..
Pfffffff, eigenlijk is het de vraag doe ik het eerste deel in twee weken, of doe ik er ruim drie weken over ....
Tips zijn altijd welkom!
PS voor meer info over de plaatsen, klik op de plaatsnamen

No comments: