Feb 10, 2008

vDeutekom Wereldkampioen, Wust tweede

Het WK Allround is nog niet eens afgelopen, maar aangezien ik zo even weg ga, een een kort gevoelsberichtje vanaf de bank.
Natuurlijk had ik gehoopt dat het bestellen van kaartjes voor dit wk maanden van te voren genoeg was geweest, maar dit toernooi vanaf de bank bekijken was ook kippenvel.
Dit keer niet eens het mannentoernooi op het eerse plankje, maar de vrouwen. Van te voren had ik al wat namen op mijn lijstje (Wust, vDeutekom, Groves, Pechstein en Sablikova), maar het was bijzonder fijn te zien dat de nederlerandse dames het zo goed deden. De enige die mij lange tijd verbaasde was Nesbitt... nog zo goed op de 3 km, dat had ik niet verwacht!
Na het einde van de vijf kilometer zat ik bijna met tranen in mijn ogen. Wat een mooi toernooi! Wat een mooie overwinning van vDeutekom, wat een verlies voor Wust, maar wat een karakter dat ze telkens toch naar de microfoon komt en vDeutekom feliciteerd.... heel mooi en helemaal geweldig!
zo, en nu ga ik er snel vandoor!
PS: de mannen zijn ook wel bijzonder stoer. En dan niet alleen Sven Kramer, maar ook Chad (wooohooo0 Hedrick die weer terug is (blijkt dat chad en een bart een goede combi is) en een jammerlijk falende Fabris (toch wel jammer en zielig) en een aan buikgrieplijdende Wouter Olde Heuvel....

No comments: