Sep 25, 2008

Dag 38: terug naar La Acacia

24 september
Op de 23ste aan het einde van de dag (19.00u) richting mijn nieuwe verblijf gegaan in Palermo. DE shoppingbuurt van Buenos Aires en ook de buurt met de meeste hippe eettentjes. En heel veel hele leuke huizen. Het huis waar ik heen ging was er ook zo´n eentje. Gelegen in Nicaragua, een leuke centrale straat.
Het kostte de taxichauffeur wat moeite met het vinden van het juiste adres, maar na een extra rondje rond een aantal blokken in Palermo kwamen we toch bij het juiste huis aan. Marloes hielp mij met het uitladen van alle bagage en na het aanbellen kwam Paula (de eigenaresse) naar beneden zetten.
Ze gebaarde dat we naar de garageingang moesten. Dat leek in eerste instantie ook wel handig met alle bagage, maar al snel bleek dat toen we langs de ruimte voor de auto twee openslaande deuren zaten die de ingang naar mijn kamertje waren..... NIet helemaal mijn ding, half onder de grond, in de uitlaatgassen van de garage. Na een kleine rondleiding zag ik dat er geen stopcontact in de slaapkamer zat (alleen een lichtje aan de fan), dat de badkamer blank zou komen te staan bij het douchen omdat het putje aan de andere kant zat ten aanzien van de douchekop.
Niet waar ik wil zitten. Het huis zag er verder geweldig uit. Mooie ruime woonkamer, keuken en tuin.... maar mijn gedeelte niet wat ik had verwacht.
Na het etentje met Marloes en Francesca terug gegaan naar mijn casa en uitgevonde ndat ik gewoon op een logeerbed lag, dat overigens ook al behoorlijk was doorgezakt, want elke keer als ik wilde omdraaien werd ik wakker omdat ik niet uit de kuil kon komen. Het douchen en daarna nog uren een natte wc hebben was een beetje de limiet. Hier ging ik echt niet blijven. Gelukkig had ik de vorige dag al aan Christina van La Acacia (de B&B ) gevraagd of ik daar kon blijven, want heb geen zin om weer iets anders te vinden en er was een kamer leeg.
Samen met Francesca naar de organisatie (ByT) gegaan om te vertellen dat ik daar niet wilde blijven. Het kostte bijzonder veel moeite, maar uiteindelijk geregeld dat ik met een panelty kon vertrekken. Zonde van het geld, maar er zijn in Bs As overdag al genoeg uitlaatgassen in te ademen.
En zo heb ik al mijn spullen dus weer gepakt en ben ik terug gegaan naar La Acacia, en slapa ik een avondje in de masterbedroom voordat ik naar mijn nieuwe verblijf vertrek.
Deze avond weer een soort van afscheidsetentje gehouden, maar nu onder het genot van de kookkunsten van Carmen, de huishoudster.

No comments: