Nov 19, 2008

Dag 92: Buenos Aires kleurt paars

18 november

Weer terug in mijn favo stad. Het afscheid maakt me een beetje kriebelig. Ik heb opeens geheel mixt feelings. Terwijl we terug naar de B&B rijden is te zien dat de stad paars kleurt van de bloesem. Het geeft aan dat de stad een nieuw seizoen in gaat en het is te voelen. En ik baal dat ik dat ga missen. Aan de andere kant, het is ook wel weer goed om terug naar huis te gaan en lekker in mijn eigen bedje te pitten en een lekkere stampot te maken en schaatsen te kijken. Mixt dus.
Maar ik probeer er zo min mogelijk aan te denken en we zijn dus gisteren redelijk laat in de ochtend in de metro gesprongen om Florida af te lopen om wat souvenirs aan te schaffen (ik alleen slippers voor Marloes.... alsof die er zelf nog niet genoeg had gekocht .-) ) en vervolgens lopen we via Congreso naar Callao om daar erachter te komen dat Starbucks nummer twee geopend is. Huppelend wandelen we binnen en gaan meteen aan de koude koffie. Hmmmm, blijft een treat. Hierna wandelen we verder over Santa Fe om de mooie boekenwinkel te bezoeken, CD's aan te schaffen (wederom geen Argentijnse... voor degene die dat later gaan vragen) en pakken een stuk verder op weer de metro om richting huis te gaan.
Ondertussen alweer acht uur en we gaan richting Csmpo Bravo en eten daar spectaculair lekker woketen (is een parrilla, maar de gewokte bife de lomo is subliem. en de gewokte groente ook) en emt wat tegen-heug-en-meug-eten-omdat-het-zo-lekker-is krijgen we het zo goed als op. Hierna struinen we nog even naar Persicco om het lekkerste ijs van Argentinie te eten en daarna wandelen we enigszins misselijk terug naar de prachtig bloeiende Accacia.

No comments: